De automotive podcast van Paul de Vries!

Gemiddeld gebaseerd op 0 reviews
0 van de 5 gebaseerd op 0 reviews

Beluister hier alle podcast afleveringen van De automotive podcast van Paul de Vries!

Totaal 185 afleveringen

Wekelijkse podcast van Paul de Vries, oprichter van de #DCDW over de online automotive in Nederland en daarbuiten.

Teaser P+R Podcast: Paul Cnossen over de digitalisering van de autoverkoop! 00:58
do 23 jun 2022

Teaser P+R Podcast: Paul Cnossen over de digitalisering van de autoverkoop!

Welkom bij de vijfde teaser van de P+R (Paul de Vries en Rolf Westgeest) podcast. Dit keer een podcast met Paul Cnossen! Hierin spreken beide automotive-experts met een professional in het vakgebied over alles wat er speelt rondom de verkoop van auto’s. Online, de showroom, de toekomst, kansen en bedreigingen: Automotive E-Commerce wordt breed belicht en door de stevige stellingen die beide interviewers op hun gasten afvuren, kan het niet anders dan een dynamische en leerzame discussie opleveren. P+R, bij elke automobilist welbekend als de aanduiding voor parkeren en reizen, staat vanaf nu dus voor Paul en Rolf. Twee specialisten op het gebied van e-commerce, die nóg beter willen begrijpen wat er allemaal verandert in de verkoop van auto’s. En wat er gaat veranderen? Hoe ziet de showroom er in de toekomst uit – als deze nog bestaat? Vragen en stellingen die maandelijks aan een interessante gast zullen worden voorgelegd en garant staan voor stevige discussie. Want wees eerlijk: er lijkt de afgelopen 25 jaar niet heel veel veranderd op het gebied van autoverkoop en met dat feit kwamen de internet-sceptici tot nu toe nog weg. Maar is dat in 2022, na twee jaar coronamaatregelen, nog steeds zo? In deze korte teaser vertelt Paul Cnossen over zijn blik op de digitalisering van autobedrijven. Aankomende dinsdag (29 juni) komt de gehele podcast online!

Roy Roelofs: Ik kwam natuurlijk veel in gesprek met dealerbedrijven waarbij ik dacht dat de marketing nog een stuk beter kon. 32:03
di 21 jun 2022

Roy Roelofs: Ik kwam natuurlijk veel in gesprek met dealerbedrijven waarbij ik dacht dat de marketing nog een stuk beter kon.

Hey, welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast met de missie om de online automotive beter te maken. Vandaag gaan we dat doen met Roy Roelofs van Autosociaal maar hij is ook ondernemer! Roy, voor de mensen in de automotive die jou nog niet kennen, kun je vertellen wie je bent en wat je doet? Voorstellen: Roy Roelofs Mijn naam is Roy Roelofs, ik ben 33 jaar jong, ondernemer. Wat wil zeggen dat ik eigenaar ben van Autosociaal en Edlink. Autosociaal bestaat nu 8 jaar lang en we zijn inmiddels gegroeid naar 8 marketing professionals die alleen maar bezig zijn met het succesvol maken van universele autobedrijven en dealerbedrijven. Daarnaast hebben we ook nog programmeurs maar die zitten dan weer aan de kant van Edlink. Daar hebben we ook zo’n 4 of 5 jongens lopen. We zijn dus door de jaren enorm gegroeid. Ondernemen Ik ben begonnen als marketeer bij een reclamebureau. Dat was een bedrijf dat zich positioneerde als aannemer in de bouw. Ik regelde daar de online kant van. Zodoende ben ik ook met een ondernemer aangekomen die de website gaspedaal.nl vermarkte. Daar heb ik mij een paar jaar over mogen bekommeren totdat gaspedaal aan de Telegraaf media groep werd verkocht.Daar heb ik enorm veel wijsheid opgedaan.   Starten in de automotive Ik kwam natuurlijk veel in gesprek met dealerbedrijven waarbij ik dacht dat de marketing nog een stuk beter kon. Zo ben ik in 2014 begonnen met 20 orders op de achterkant van een bierviltje. We hebben toen een App gelanceerd die destijds heel vernieuwend was. Met die App probeerden we de klant te informeren middels een white label App Generator die in de kleuren van het autobedrijf kon worden weergegeven. Dat was erg succesvol en vervolgens zijn we gaan uitbreiden. Roy, dankjewel. Dankjewel voor je komst naar Ede. Volgende week hebben we uiteraard weer een nieuwe gast met dezelfde missie: samen de online automotive beter maken. Dankjewel!  Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door: Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip, CARMEN Automotive BDC en Findio Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs. Waarom kiezen voor Calldrip? Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen. Waarom kiezen voor UCC? UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak! Waarom samenwerken met Findio voor auto? Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retail oplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoop sites. Waarom kiezen voor Spincar? Auto kopen anno 2021? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en elektronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder. SpinCar is o.a. exclusief partner van AutoTrack.nl"

Dani Kreeft: Vloggen over wat we doen zorgt voor positieve aandacht 21:32
di 14 jun 2022

Dani Kreeft: Vloggen over wat we doen zorgt voor positieve aandacht

Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast met als missie de online automotive beter te maken. Vandaag is onze gast Dani Kreeft van Kreeft Auto & Service. Dani, wil je onze luisteraars vertellen wie je bent en wat je doet? Kreeftweek“Ik ben Dani Kreeft en ik ben gek van auto’s. Samen met mijn vader en broer heb ik een autobedrijf in Enkhuizen. We kregen veel vragen van mensen hoe een autobedrijf werkt en wat wij doen. Daarom maak ik vlogs over ons bedrijf. Met de Kreeftweek-vlogs laten we zien dat we open en eerlijk werken en wat we allemaal doen. Vloggen is een vorm van videomarketing. Ik film de hoogtepunten van alles wat we tijdens een werkweek doen, van de inkoop en de verkoop van auto’s tot pechhulp en onderhoud en reparatie. Het editen van de vlogs besteden we uit aan een specialist. De rest doen we zelf.”Hoogtepunt “We maken elke week een speciale intro met een hoogtepunt uit de vlog. Op vrijdagmiddag om vier uur gaat de nieuwste vlog live op Youtube. We zijn ook op andere social media actief. Ik kondig de nieuwste video aan op Instagram, op Facebook en op mijn privé Snapchat. Op dit moment hebben we 650 abonnees. Of we door de video’s direct meer auto’s verkopen kan ik niet zeggen. Het is wel goed voor het contact met bestaande en nieuwe klanten. Mensen vinden het leuk om elke week te zien wat we doen. De vlogs zorgen voor positieve aandacht.”Vertrouwen “Vloggen doe ik naast mijn werk in het autobedrijf. Je moet het alleen doen als je het zelf leuk vindt. Door de video’s zien klanten hoe wij werken en wat er achter de schermen gebeurt. Laatst moesten we de distributieriem van een camper vervangen. Het hele front van de camper moest er af. Dat hebben we allemaal gefilmd. De klant zag de video en was onder de indruk. Hij had geen idee dat het zoveel werk was. Dat is het leuke van vloggen in een autobedrijf: klanten zien dingen die ze anders niet zien, en dat geeft vertrouwen.”Dani, dankjewel jouw enthousiasme en voor het promoten van automotive ondernemerschap. Luisteraars, volgende week is er een nieuwe podcast met een nieuwe gast. Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door: Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip, CARMEN Automotive BDC en Findio Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs. Waarom kiezen voor Calldrip? Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen. Waarom kiezen voor UCC? UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak! Waarom samenwerken met Findio voor auto? Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retail oplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoop sites. Waarom kiezen voor Spincar? Auto kopen anno 2021? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en elektronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder. SpinCar is o.a. exclusief partner van AutoTrack.nl"

Jort van Sisseren: Betalen, tenaamstellen en vrijwaren gaat met één soepele handeling 38:17
di 7 jun 2022

Jort van Sisseren: Betalen, tenaamstellen en vrijwaren gaat met één soepele handeling

Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast met de missie om de online automotive beter te maken. Vandaag praten we met Jort van Sisseren over de nieuwste ontwikkelingen bij Notarieel Betalen. Soepele afhandeling“Notarieel Betalen verzorgt veilige online betalingen voor automotive bedrijven. Klanten kunnen voor aflevering en bij aflevering betalen en online reserveren en aanbetalen. Daarnaast hebben we onze Aflever-App. De app maakt de financiële afhandeling gemakkelijker voor het autobedrijf en prettiger voor de klant. We hebben twee nieuwe functionaliteiten toegevoegd: mobiel tenaamstellen en opnemen in de bedrijfsvoorraad. Dat is een handige aanvulling op de andere flows. Notarieel Betalen is te koppelen aan een ‘koop nu’ knop op de website van het autobedrijf en aan alle facturatie- en boekhoudpakketten. In Nederland werken verschillende autobedrijven met ons samen, waaronder Auto.nl, CarNext en Proefrit aan Huis.” Versnellen“Ideaal gezien wil je als bedrijf dat klanten die online een auto kopen ook online de checkout doen. In de praktijk werkt dat nog niet zo. De meeste klanten willen de auto eerst zien en proefrijden. Notarieel Betalen versnelt het verkoopproces. Dat is handig als je een auto bij de klant aan huis verkoopt. Met de Aflever-App kan je in één doorlopende handeling een betaallink naar de klant sturen, de machtiging voor het overschrijven regelen en de auto overschrijven. Ook in de showroom is dat handig. Je hoeft niets meer handmatig te doen. De vrijwaring en het tenaamstellingsverslag worden digitaal in de cloud opgeslagen. De klant hoeft niet onnodig te wachten en niet steeds opnieuw dezelfde gegevens te geven.” Voorsprong“Een auto is duur. Klanten verwachten een soepele en snelle afwikkeling van het administratieve proces rondom de aankoop. In de vernieuwde app werken met een iets ander model. We zijn overgestapt naar een abonnementsmodel. Autobedrijven kiezen zelf welke flow of flows ze willen gebruiken. Uiteraard betaal je alleen voor de modules die je gebruikt. We kunnen   een app bouwen in de eigen huisstijl van het autobedrijf. Het koopgedrag van klanten verandert en digitaliseert. Als je als autobedrijf op tijd meeverandert dan heb je een voorsprong, en daar kunnen wij met onze producten en diensten een bijdrage aan leveren.”Jort, bedankt voor jouw komst naar de podcaststudio en luisteraars bedankt voor het luisteren. Volgende week is er weer een nieuwe podcast met een nieuwe gast. Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door: Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip, CARMEN Automotive BDC en Findio Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs. Waarom kiezen voor Calldrip? Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen. Waarom kiezen voor UCC? UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak! Waarom samenwerken met Findio voor auto? Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retail oplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoop sites. Waarom kiezen voor Spincar? Auto kopen anno 2021? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en elektronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder. SpinCar is o.a. exclusief partner van AutoTrack.nl"

P+R Podcast: Dirk Mulder 41:09
di 31 mei 2022

P+R Podcast: Dirk Mulder

Welkom bij de podcast P&R met Paul de Vries en Rolf Westgeest. In deze podcast kijken we als automotive e-commerce experts samen met een speciale gast naar verleden, heden en toekomst van de automotive. Vandaag is onze gast Dirk Mulder van de ING Bank. Hij vertelt o.a. over de digitalisering van bedrijven. Welke branches lopen hierin voor en waar moeten er nog echt stappen gemaakt worden? Dit en nog veel meer kom je te weten in deze nieuwste P+R podcast! Dirk, dankjewel voor je komst naar de studio, en luisteraars, tot de volgende P&R podcast op de laatste dinsdag van de maand.  Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door: Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip en Findio Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs. Waarom kiezen voor Calldrip? Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen. Waarom kiezen voor UCC? UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak! Waarom samenwerken met Findio voor auto? Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van: online retail oplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoop sites.

Teaser P+R Podcast: Dirk Mulder spreekt over de transitie van bedrijven van offline naar online! 01:17
do 26 mei 2022

Teaser P+R Podcast: Dirk Mulder spreekt over de transitie van bedrijven van offline naar online!

Welkom bij de vierde teaser van de P+R (Paul de Vries en Rolf Westgeest) podcast. Dit keer een podcast met Dirk Mulder! Hierin spreken beide automotive-experts met een professional in het vakgebied over alles wat er speelt rondom de verkoop van auto’s. Online, de showroom, de toekomst, kansen en bedreigingen: Automotive E-Commerce wordt breed belicht en door de stevige stellingen die beide interviewers op hun gasten afvuren, kan het niet anders dan een dynamische en leerzame discussie opleveren.   P+R, bij elke automobilist welbekend als de aanduiding voor parkeren en reizen, staat vanaf nu dus voor Paul en Rolf. Twee specialisten op het gebied van e-commerce, die nóg beter willen begrijpen wat er allemaal verandert in de verkoop van auto’s. En wat er gaat veranderen? Hoe ziet de showroom er in de toekomst uit – als deze nog bestaat? Vragen en stellingen die maandelijks aan een interessante gast zullen worden voorgelegd en garant staan voor stevige discussie. Want wees eerlijk: er lijkt de afgelopen 25 jaar niet heel veel veranderd op het gebied van autoverkoop en met dat feit kwamen de internet-sceptici tot nu toe nog weg. Maar is dat in 2022, na twee jaar coronamaatregelen, nog steeds zo? In deze korte teaser vertelt Dirk Mulder over de transitie van bedrijven van offline naar online!! Aankomende dinsdag (31 mei) komt de gehele podcast online!

Brian Pasch: Een efficiënt en kosteneffectief verkoopproces wordt bepalend voor de winstmarge van het autobedrijf 56:03
di 24 mei 2022

Brian Pasch: Een efficiënt en kosteneffectief verkoopproces wordt bepalend voor de winstmarge van het autobedrijf

Welkom bij een nieuwe bonuspodcast met Brian Pasch. Deze tweede podcast gaat over de invloed van Tesla op het retailmodel in de automotive, de opkomst van online retail en agentuurmodellen, en de gevolgen voor het verdienmodel van autobedrijven. Wantrouwen “In de Verenigde Staten zijn autofabrikanten gefascineerd en zelfs geobsedeerd door Tesla. Tesla heeft een marktaandeel van 70 procent en doet dat zonder franchisenemers. Andere fabrikanten reageren daarop. Ford heeft twee aparte divisies opgezet voor EV-modellen en modellen met een verbrandingsmotor. EV’s worden verkocht voor een vaste en niet-onderhandelbare prijs. Stellantis heeft alle dealercontracten opgezegd. In Zweden slaat Mercedes-Benz dealers over door zelf auto’s in te ruilen. De grote vraag is wat dat betekent voor het verdienmodel van het autobedrijf.” Versnelling “Veranderingen op retailgebied kunnen ook positief zijn. Autofabrikanten willen de klantreis van begin tot eind monitoren en beheersen met nieuwe online platforms, nieuwe software en real time data. Gezien de grote investeringen die ze in franchisenetwerken doen, is dat niet onredelijk. Slimme hulpmiddelen stellen dealers in staat om hun werk beter te doen. Dat is goed voor de hele keten. Covid heeft de overgang naar online retail versneld. Digitale retailprocessen raken meer ingeburgerd.  Binnen een traditioneel franchisemodel belonen fabrikanten dealers met bonussen en extra marges. In de toekomst is het niet ondenkbaar dat bonussen en marges afhangen van het retailsysteem waar dealers mee werken: bij voorkeur het retailsysteem van de fabrikant zelf.”   Marges en data“Als autofabrikanten hun eigen online retailsystemen invoeren, is dat een uitdaging voor multimerk dealergroepen. Andere uitdagingen zijn het agentuurmodel en fixed price selling voor nieuwe auto’s. Wanneer dit op grote schaal wordt ingevoerd, moeten autobedrijven hun marge op andere manieren kunnen maken. Bijvoorbeeld op financiering, accessoires en andere producten en diensten rondom de auto. De verschuiving naar digitale retail betekent ook dat dealers elke verkoopkans en elke lead moeten benutten. Als autofabrikanten klanten op basis van data naar dealers sturen, dan moet je als dealer zorgen dat je uitstekend presteert. Dat vraagt om een goed ingeregeld, efficiënt en kosteneffectief verkoopproces.” Bedankt voor het volgen van deze tweede bonuspodcast met Brian Pasch. In het derde en laatste deel van de bonuspodcast deelt Brian praktische adviezen met autobedrijven om onlline retail succesvol in de bedrijfsvoering te integreren. Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door: Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip, CARMEN Automotive BDC en Findio Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs. Waarom kiezen voor Calldrip? Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen. Waarom kiezen voor UCC? UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak! Waarom samenwerken met Findio voor auto? Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retail oplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoop sites. Waarom kiezen voor Spincar? Auto kopen anno 2021? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en elektronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder. SpinCar is o.a. exclusief partner van AutoTrack.nl"

Stefanie Meenink & Monique van Kesteren: Met ‘Women in Automotive’ willen we vrouwen in de automotive meer op de kaart zetten 10:28
di 17 mei 2022

Stefanie Meenink & Monique van Kesteren: Met ‘Women in Automotive’ willen we vrouwen in de automotive meer op de kaart zetten

Vandaag hebben we een speciale podcast met mij, Monique, en mijn collega Stefanie van #DCDW. Samen praten we over het aanstaande #DCDW-event ‘Women in Automotive’ op 24 mei 2022 over de positie en de rol van vrouwen in de automotive. Personeelstekort “Het aandeel vrouwen in de automotive branche is nog altijd laag. Gemiddeld is 15 procent van de medewerkers in de branche een vrouw. Een van de onderwerpen tijdens het evenement is de vraag hoe dit komt, want er zijn genoeg functies waar vrouwen meerwaarde hebben voor het autobedrijf. Zowel in de techniek als daarbuiten, bijvoorbeeld in sales, management of bij de werkplaatsreceptie. Met ‘Women in Automotive’ willen we vrouwen meer op de kaart zetten. Een ander onderwerp waar de op ingaan, is de vraag waarom de branche moeite heeft om vrouwen te werven. Meer vrouwen enthousiast maken voor een baan in de automotive kan het personeelstekort oplossen. ”Paneldiscussie “Tijdens ‘Women in Automotive’ gaan we het ook hebben over het verschil tussen de vrouwelijke en mannelijke kijk, zowel in management als in sales. De vraag is of je hier als bedrijf een balans in moet zoeken, en of de branche eigenlijk wel zit te wachten op meer vrouwen. Voor de paneldiscussie hebben we een aantal prominente vrouwen uit de branche uitgenodigd. Dit zijn Mirjam van der Rijt van VASS, Céline Kalfsbeek van Kalfsbeek BMW en Mini, Ernstine Voskuilen van Vakgarage Voskuilen en Leonie Koops van #DCDW. Vanuit hun eigen expertise vertellen zij over hun automotive ervaringen en delen ze tips met het publiek.” Welkom “Bedrijven zijn hard op zoek naar nieuwe medewerkers. Toch wordt er vaak met scepsis naar vrouwen gekeken. Je moet je als vrouw in de branche altijd extra bewijzen. Brian Benstock, de grootste Honda- en Acura-dealer ter wereld, vertelt tijdens het congres over de positie van vrouwen in zijn bedrijf, de leveringsproblemen rondom nieuwe auto’s en hoe hij samen met zijn team invulling geeft aan de klantreis. Voor het #DCDW-evenement zijn alle vrouwen en mannen uit de branche welkom. Na een netwerklunch gaan we samen een leuke middag beleven waar iedereen wat van opsteekt. We zien de luisteraars graag terug tijdens ‘Women in Automotive’ op 24 mei in Almere.” Luisteraars, bedankt voor het beluisteren van deze speciale podcast. Binnenkort volgt een nieuwe podcast over een interessant nieuw onderwerp om de online automotive beter te maken. Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door: Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip, CARMEN Automotive BDC en Findio Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs. Waarom kiezen voor Calldrip? Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen. Waarom kiezen voor UCC? UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak! Waarom samenwerken met Findio voor auto? Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retail oplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoop sites. Waarom kiezen voor Spincar? Auto kopen anno 2021? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en elektronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder. SpinCar is o.a. exclusief partner van AutoTrack.nl"

Brian Pasch: Sommige ogenschijnlijke bedreigingen zijn nieuwe kansen voor het autobedrijf 54:38
di 10 mei 2022

Brian Pasch: Sommige ogenschijnlijke bedreigingen zijn nieuwe kansen voor het autobedrijf

Welkom allemaal bij deze speciale bonuspodcast met Brian Pasch. In deze eerste bonuspodcast vertelt Brian over de toekomst van automotive retail, veranderingen in fysieke en online retail en hoe autobedrijven zich hierop kunnen voorbereiden. Unieke ontwikkelingen“Op dit moment zijn er een aantal unieke ontwikkelingen in de internationale auto-industrie. In de sector ontstaat een ‘nieuw normaal’ door factoren zoals stijgende occasionprijzen, kortere statijden en een tekort aan nieuwe auto’s. In de Verenigde Staten worden nieuwe auto’s momenteel regelmatig boven de adviesprijs verkocht. Tegelijkertijd stappen meer autofabrikanten in de verkoop van gebruikte auto’s met eigen occasionlabels en eigen end-to-end online occasionplatforms. Dat is een uitdaging voor dealerholdings die verschillende merken vertegenwoordigen. Hoe integreer je alle verschillende platforms? De transitie naar elektrische auto’s roept ook nieuwe vragen op. Kan een dealer geld verdienen aan over-the-air updates van de fabrikant?”Nieuwe concurrentie“Op het gebied van online retail drukken fabrikanten een stempel op de verkoopprocessen van dealers. Een goede relatie tussen een fabrikant en een retailer is gebaseerd op vertrouwen. Toch zijn er vraagtekens te plaatsen bij bepaalde ontwikkelingen. Het agentuurmodel is bedoeld om de distributiekosten te verlagen. Maar wat gebeurt er als een fabrikant jou aanstelt als agent en tegelijkertijd met je concurreert met de verkoop van gebruikte auto’s? Grote techbedrijven richten zich ook op het faciliteren van autoverkoop. In de V.S. toont GoogleMyBusiness de ‘live’ voorraad van een autobedrijf bovenaan de zoekresultaten, boven de zoekresultaten van autoportals of de eigen website van het autobedrijf. Ook Facebook Marketplace heeft invloed op de manier waarop autobedrijven online retailen.”Bedreiging of kans?“Als we de automotive retail willen veranderen en verbeteren, dan moeten ons openstellen voor kritiek. Leren doe je het meest van fouten. Maar toegeven dat je fout zit is moeilijk. Dealers en dealerholdings denken vaak binair. Dus: het is dit of het is dat. Bij veranderingen kan je jezelf kritisch opstellen en je er tegen verzetten. Je kan ook denken: wat zijn de voordelen en wat heb ik er aan? Veel dealers voelen zich bedreigd door fabrikanten. Bijvoorbeeld door de invoering van nieuwe online retailplatforms. Terwijl sommige ogenschijnlijke bedreigingen in werkelijkheid nieuwe kansen kunnen zijn.”Luisteraars bedankt voor het volgen van de eerste bonuspodcast met Brian Pasch. Binnenkort volgt de tweede bonuspodcast waarin Brian onder meer vertelt over de invloed van Tesla op automotive retail en dealernetwerken. Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door: Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip, CARMEN Automotive BDC en Findio Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs. Waarom kiezen voor Calldrip? Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen. Waarom kiezen voor UCC? UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak! Waarom samenwerken met Findio voor auto? Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retail oplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoop sites. Waarom kiezen voor Spincar? Auto kopen anno 2021? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en elektronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder. SpinCar is o.a. exclusief partner van AutoTrack.nl"

Eric Reversma: Videomarketing is een manier om klanten te verrassen met een persoonlijk bericht 28:54
di 3 mei 2022

Eric Reversma: Videomarketing is een manier om klanten te verrassen met een persoonlijk bericht

Welkom allemaal bij een nieuwe aflevering van onze podcast om de online automotive beter te maken. Vandaag doen we dat met Eric Reversma, woordvoerder en ambassadeur van CitNOW. Eric, leuk dat je er bent. Kan je onze luisteraars vertellen wie je bent en wat je doet binnen de automotive? E-learning“Na een lange pauze ben ik teruggekeerd in de automotive branche. In het verleden ben ik voor verschillende automerken zonemanager, districtsmanager en commercieel manager geweest. In 2014 heb ik mijn eigen trainings- en adviesbedrijf Frontvisier opgericht. Via Ruud Prins ben ik opnieuw in de mobiliteitsbranche aan de slag gegaan. In de Benelux vervul ik voor CitNOW een combinatiefunctie als associate trainer en client services manager. Een innovatie van CitNOW op het gebied van training en opleiding is ‘How to see it now’. Autobedrijven die met CitNOW werken, kunnen online doorlopend nieuwe instructievideo’s bekijken en e-learning modules.”Persoonlijke boodschap“CitNOW ondersteunt autobedrijven met videomarketing. Wij helpen dealers om de verbinding met de veranderende klant te versterken. Video is een persoonlijke boodschap voor de klant. De aandacht van een klant vang je sneller met beeld en geluid. Het platform van CitNOW is goed beveiligd en maakt gebruik van videostreaming. De klant ontvangt via e-mail of sms een link. Vervolgens wordt de video getoond in de huisstijl van het autobedrijf. De effectiviteit is groot. 70 procent van de klanten bekijkt de video en de meeste klanten kijken de boodschap helemaal af. Sommige klanten bekijken de video zelfs meerdere keren.” Hogere conversie“Videomarketing is een commerciële tool. Een effectieve video heeft een enthousiaste en motiverende boodschap. Als de verkoper een producteigenschap kan laten zien, en deze kan vertalen naar een voordeel voor de klant, dan verhoogt dat de conversiegraad enorm. Ook voor aftersales heeft CitNOW voordelen. Buiten Nederland wordt de workshop-app regelmatig gebruikt. In Nederland en België gebeurt dat relatief weinig. Dat heeft te maken met de integratie in het DMS en met gewenning. Klanten verwachten vernieuwing en willen verrast worden. Met video kan je klanten ook bereiken als ze de telefoon niet opnemen. Het is een extra instrument om maatwerk te leveren bij leadopvolging.” Eric, dankjewel voor jouw komst naar onze studio. Luisteraars, volgende week is er weer een nieuwe gast voor onze missie om de online automotive beter te maken. Deze Podcast wordt mede mogelijk gemaakt door: Marktplaats, 2dehands.be, UCC, Calldrip, CARMEN Automotive BDC en Findio Marktplaats is met ruim 7.3 miljoen unieke bezoekers per maand al jaren een van de populairste sites van Nederland. Per dag worden rond 350.000 nieuwe advertenties op de site geplaatst. Particuliere en zakelijke aanbieders zorgen voor een groot en gevarieerd tweedehands en nieuw aanbod. Marktplaats is de plaats met de hoogste kans om een betrouwbare tweedehandse auto succesvol te (ver)kopen tegen een goede prijs. Waarom kiezen voor Calldrip? Calldrip is een succesvol leadopvolgings systeem dat zijn oorsprong heeft in de Verenigde Staten en dankzij #DCDW nu ook in Nederland en België beschikbaar is. Het systeem is vooral geschikt voor importeurs en grote dealerholdings die ervoor kiezen de leadopvolging bij de verkopers te leggen. Calldrip is de ideale tool om verkopers te ondersteunen bij leadopvolging en tot maximale conversie te komen. Waarom kiezen voor UCC? UCC: Steeds meer collega’s gebruiken Used Car Controller. Taxeren, calculeren, publiceren of auto’s verhandelen met je persoonlijke handelsplatform? Met 1 abonnement geeft Used Car Controller je controle over alle kritische gebruikte auto processen. Zo maakt Used Car Controller je tot de beste in je vak! Waarom samenwerken met Findio voor auto? Als u kiest voor Findio voor auto, kiest u voor een partner voor de lange termijn. Wij verzekeren u van:online retail oplossingen – ruime kennis en ervaring op het gebied van automotive – al uw krediet onder één dak – Ondersteuning van uw verkopers – Remarketing tools – digitale oplossingen voor dealermanagementsystemen van Autodata, VWE Automotive, Used Car Controller of Autosoft om uw auto’s gemakkelijk te adverteren en te beheren op meerdere autoverkoop sites. Waarom kiezen voor Spincar? Auto kopen anno 2021? Naast gemak, betrouwbaarheid kijkt een consument ook naar presentatie. De kleding- en elektronicabranche doet dit al jaren door 360º beeld te gebruiken bij presentaties. En dat werkt. Mensen zijn op zoek naar volledigheid tot in detail. Als webshop profiteer je daar optimaal van. Daarom is 360º presentatie ook de manier om de aandacht voor consumenten te trekken die op zoek zijn naar een auto. Autobedrijven die werken met 360º beeld, -spins-, merken dat klanten het enorm waarderen en ontvangen beduidend meer leads. Consumenten krijgen zekerheid en bevestiging van de juiste prijs bij het bekijken van een spin. De zorg en aandacht voor een goede presentatie kenmerkt een serieuze aanbieder. SpinCar is o.a. exclusief partner van AutoTrack.nl"