CMOtalk

Gemiddeld gebaseerd op 0 reviews
0 van de 5 gebaseerd op 0 reviews

Beluister hier alle podcast afleveringen van CMOtalk

Totaal 86 afleveringen

CMOtalk is dé maandelijkse inspiratie boost voor marketing- en communicatieprofessionals. Klaas Weima van reclamebureau Energize interviewt Nederlandse Chief Marketing Officers (CMO) over actuele marketingthema’s. Laat je informeren en inspireren met onderwerpen als omnichannel, consumer experiences, e-commerce of content marketing en werp een blik in de toekomst van big data, technologie en innovatie. Iedere aflevering staat de visie op marketingcommunicatie in het digitale tijdperk centraal. Iedere maand verschijnt er een samenvatting van het interview op Adformatie.nl en op CMOtalk.nl.

E81| Petra Vos (Fat Boy) over merkextensies 35:38
za 25 jun 2022

E81| Petra Vos (Fat Boy) over merkextensies

Fat Boy is inmiddels veel meer dan die ene zitzak. Er zijn lampen, banken en bijvoorbeeld een hangmat. Klaas bespreekt met CEO Petra Vos hoe je tot succesvolle merkextensies komt.  En... al is het aflevering 81, het is de eerste in samenwerking metBNR Nieuwsradio. Dus welkom trouwe CMOtalk luisteraar bij BNR. Klaas zegt; “Ik ben enorm blij met deze mooie samenwerking. Met BNR Nieuwsradio heeft CMOtalk een hoogwaardige mediapartner gevonden, die perfect aansluit bij onze exclusieve community van topmarketeers en luisteraars. Hierdoor kunnen we nog meer mensen bereiken met inspirerende marketingverhalen van de beste marketeers van Nederland. Het is redelijk uniek dat een zakelijke podcast het schopt tot radioprogramma met landelijk bereik. Een geweldige teamprestatie waar ik trots op ben.” En BNR luisteraar, welkom bij CMOtalk! Hoofdredacteur Mireille van Ark zegt; "CMOtalk zorgt voor een verdieping van het content-portfolio van BNR, met een thema in het hart van de zakelijke doelgroep. Van harte welkom bij  BNR trouwe luisteraars van CMOtalk" De samenwerking tussen CMOtalk en BNR Nieuwsradio wordt mede mogelijk gemaakt door onze mooie sponsor en zakelijk vrienden van SRM Opleidingen en Trainingen. See omnystudio.com/listener for privacy information.

E80 | Ilse de Cloe & Alex van der Weide (Salta Group) over de buy-and-build strategie 34:16
wo 22 jun 2022

E80 | Ilse de Cloe & Alex van der Weide (Salta Group) over de buy-and-build strategie

Salta Group, voorheen NCOI Group, heeft na vele overnames inmiddels 25 merken in het portfolio. Commercieel Directeur Ilse de Cloe en Directeur Communicatie Alex van der Weide, vertellen over de buy-and-build strategie van de grootste particuliere onderwijsorganisatie van de Benelux. Hoe manage je al deze merken, en hoe voorkom je kannibalisatie?

E79 | Aleks Fiege (Enrico Food) over ondernemen 32:54
wo 25 mei 2022

E79 | Aleks Fiege (Enrico Food) over ondernemen

De carrière van Aleks Fiege nam een avontuurlijke wending: na tientallen jaren bij multinationals besloot hij te gaan ondernemen. Samen met zijn compagnon kocht hij Bertolli van Unilever en bracht het merk onder bij Enrico Food. Hoe rolde hij in dit ondernemende avontuur? Wat zijn de grote verschillen en wat kan elke CMO opsteken van de uitdagingen die hij nu op zijn bordje heeft liggen?

E78 | Johan van der Zanden (Albert Heijn) over de omnichannel strategie 33:08
vr 29 apr 2022

E78 | Johan van der Zanden (Albert Heijn) over de omnichannel strategie

Met de app, boodschappen thuisbezorgen, AH To-Go, e-commerce, in-store communication en natuurlijk de klassieke supermarkt is Albert Heijn werkelijk overal. In CMOtalk praten we met Johan van der Zanden, VP Marketing and Communications, over de omnichannel strategie van Albert Heijn. Hoe heeft Johan ervoor gezorgd dat de strategie zo succesvol is? En hoe wapent Albert Heijn zich tegen nieuwe spelers als Picnic en flitsbezorgers? Je hoort het van de marketingeindbaas zelf, in CMOtalk!

E77 | Hella de Weger (a.s.r.) over brand building 29:26
vr 1 apr 2022

E77 | Hella de Weger (a.s.r.) over brand building

‘Dit is de tijd van doen’, wat begon als een commercial met rapper Sticks en een Loden Leeuw, is uitgegroeid tot een compleet geïntegreerd merkverhaal met als kers op de taart een Gouden Effie. Toen Hella de Weger bij a.s.r. binnenkwam was het snel duidelijk dat er eerst iets aan het merk imago moest worden gedaan voordat er kon worden gefocust op conversie. Toen de campagne een Loden Leeuw won ging Hella niet verslagen in een hoekje zitten, het concept werd getweaked en verbeterd. In 2021 werd dit harde werk bekroond met de prestigieuze Gouden Effie. Hoe heeft Hella dit traject ervaren? Je hoort het bij CMOtalk!

E76 | Caroline van Turennout (Zeeman) over de kracht van positioneren 30:39
do 24 feb 2022

E76 | Caroline van Turennout (Zeeman) over de kracht van positioneren

Zeeman heeft de laatste jaren grote succes geboekt met meerdere gouden Effies. Campagnes als Lucht, de Sneaker en de trouwjurk zijn alom bekend. In aflevering 76 van CMOtalk vertelt Caroline wat er aan de basis van dit grote succes staat, de sterke positionering. “Zo eenvoudig kan het zijn” staat aan de basis van alles wat Zeeman doet. Hoe kom je bij een sterke positionering? En hoe zorg je dat je dit goed door vertaald naar succesvolle campagnes? Je hoort van Caroline, directeur marketing en e-commerce van Zeeman!

E75 | Karlijn in ‘t Veld (Coca-Cola) over duurzaamheid 31:14
wo 22 dec 2021

E75 | Karlijn in ‘t Veld (Coca-Cola) over duurzaamheid

Coca-Cola is bij iedereen bekend, het bedrijf opgericht in 1889 is inmiddels actief in meer dan 200 landen en iconisch voor de koolzuurhoudende drank met sierlijke letters. Maar er is ook een probleem, Coca-Cola is de grootste plasticvervuiler op aarde. Het bedrijf maakt goede stappen richting duurzaamheid, zo zijn vanaf 2021 alle in Nederland geproduceerde flessen van gerecycled plastic. Hoe maakt het bedrijf deze stappen? En what’s next? Je hoort het in aflevering 75 van CMOtalk met Karlijn in ’t Veld, Country Director Coca-Cola Nederland!

E74 | Astrid van Vonderen (Univé) over proposities 32:03
ma 29 nov 2021

E74 | Astrid van Vonderen (Univé) over proposities

Univé is na 7 jaar weer terug met een nieuwe tv-commercial. Deze gaat gepaard met een nieuwe positionering en merkbelofte; “De zekerheid van Univé. Zonder winstoogmerk, mét oog voor elkaar.” Toch houdt Univé vast aan de bekende pay-off “Daar plukt ú de vruchten van!”. Waar zit dan precies de vernieuwing en wat zijn de effecten op de consument? Je hoort het in aflevering 74 van CMOtalk met Astrid van Vonderen!

BONUS | Conny Braams (Unilever) over purpose 34:15
do 25 nov 2021

BONUS | Conny Braams (Unilever) over purpose

Unilever is een van de FMCG reuzen in de wereld. Het bedrijf managed meer dan 400 merken verdeeld over 192 landen en is dus een gigantische organisatie. Hoe blijft Unilever groeien en presteren? Dankzij "doing well by doing good", de slogan geïntroduceerd door William Lever zelf is nog steeds de fundering van de dagelijkse operaties. Unilever gelooft dat door te handelen vanuit een purpose merken sneller groeien dan normaal en het bedrijf heeft het bewijs voor de claim. Je hoort het van de Global CMO Conny Braams in deze extra aflevering van CMOtalk Global!

E73 | Miranda Smit (Praxis) over de kanaalstrategie 26:51
vr 22 okt 2021

E73 | Miranda Smit (Praxis) over de kanaalstrategie

Onlangs opende Praxis zijn derde ‘phygital’ winkel. Een fysieke winkel, maar dan wel met alle voordelen van online shopping. De phygitals zijn onderdeel van de nieuwe kanalenstrategie van Praxis, net als het nieuwe loyaliteitsprogramma PraxisPlus. Miranda Smit vertelt erover in deze nieuwe CMOtalk.