Beeldbepalers | BNR

Gemiddeld gebaseerd op 0 reviews
0 van de 5 gebaseerd op 0 reviews

Beluister hier alle podcast afleveringen van Beeldbepalers | BNR

Totaal 50 afleveringen

Over media, marketing, communicatie en creatie, met Diana Matroos.

Best of Beeldbepalers – aflevering 6: Nepnieuws raakt in versnelling met deepfake-video’s 21:45
di 20 aug 2019

Best of Beeldbepalers – aflevering 6: Nepnieuws raakt in versnelling met deepfake-video’s

Wisten vroeger alleen knappe hoofden in de special effect studios van Hollywood raad met deepfake-video's, tegenwoordig zijn zulke nepvideos ook toegankelijk voor de massa. Dat heeft grote gevolgen.

Best of Beeldbepalers – aflevering 5: Hoe lang kan een merk meegaan in de muziekindustrie? 23:30
di 13 aug 2019

Best of Beeldbepalers – aflevering 5: Hoe lang kan een merk meegaan in de muziekindustrie?

Hoe je een merk of persoon succesvol in de markt zet, kun je misschien wel het beste leren van de grote artiesten. Neem nu een artiest als Madonna. Ze is 60 jaar, zit al tientallen jaren in het vak en komt nu weer met een single. Hoe lang kan een merk meegaan in de muziekindustrie en hoe houd je je merk houdbaar?

Best of Beeldbepalers – aflevering 4: Helden en anti-helden in reclames 21:29
di 6 aug 2019

Best of Beeldbepalers – aflevering 4: Helden en anti-helden in reclames

Voor steeds meer merken draait het niet meer om hoe zij de producten aan de man brengen, maar hoe ze de consument aan zich kunnen binden. De inzet? Helden en anti-helden in reclames.

Best of Beeldbepalers – aflevering 3: Wie bepaalt ons schoonheidsideaal? 23:07
di 30 jul 2019

Best of Beeldbepalers – aflevering 3: Wie bepaalt ons schoonheidsideaal?

Ons schoonheidsideaal wordt meer en meer bepaald door jongere meisjes. Was topmodel Doutzen Kroes nog achttien jaar toen ze het vak inging, haar nieuwe collega Summer de Snoo is nog maar negen. Gaat het te ver dat zon jong meisje sexy in de camera kijkt en het beeld bepaalt waar een tiener of vrouw aan moet voldoen?

Best of Beeldbepalers – aflevering 2: De beïnvloeding van ons brein door de juiste triggers 22:57
di 23 jul 2019

Best of Beeldbepalers – aflevering 2: De beïnvloeding van ons brein door de juiste triggers

In marketing en communicatie draait alles om de beïnvloeding van gedrag. Hoe ontwikkel je die content die ons ook echt raakt in ons brein waardoor we doen wat jij wilt?

Best of Beeldbepalers – aflevering 1: Een geloofwaardige match tussen merk en sportinfluencer 23:11
di 16 jul 2019

Best of Beeldbepalers – aflevering 1: Een geloofwaardige match tussen merk en sportinfluencer

Een Olympische sporter of fitgirl tot gezicht maken van je bedrijf. Welk gevaar schuilt daarin voor de sporter en het bedrijf als het gaat om de geloofwaardigheid?

Slimme zet: als reclamemaker afwijken van de standaard 22:18
di 9 jul 2019

Slimme zet: als reclamemaker afwijken van de standaard

Een vacature voor een schooldirecteur? Die vind je meestal in de Volkskrant. Maar wat gebeurt er als de snelle reclamemakers afwijken van de standaard?

‘Zeikschrift’ Madeleijn legt fouten van Nederlandse media bloot op Instagram 22:53
di 2 jul 2019

‘Zeikschrift’ Madeleijn legt fouten van Nederlandse media bloot op Instagram

Ongemerkt maken Nederlandse media de ene na de andere domme opmerking. Denk aan bodyshaming, racisme en seksisme. Hoe erg is het en wat zegt dit over onze maatschappij?

Nepnieuws raakt in versnelling met deepfake-video’s 21:37
di 25 jun 2019

Nepnieuws raakt in versnelling met deepfake-video’s

Wisten vroeger alleen knappe hoofden in de special effect studios van Hollywood raad met deepfake-video's, tegenwoordig zijn zulke nepvideos ook toegankelijk voor de massa. Dat heeft grote gevolgen.

‘Mode is een weerspiegeling van de maatschappij’ 22:46
di 18 jun 2019

‘Mode is een weerspiegeling van de maatschappij’

Zwarte en witte modellen die een cover van een modeblad sieren. Sportmerk Nike zet plussize paspoppen en paspoppen met een beperking neer in winkels. Langzaam verandert het beeld in de modewereld, maar gaat het al ver genoeg?